torsdag 31 juli 2008

Loppisfynd igen

Jag, min syster och lilla valpen var på loppis och auktion igår kväll. Vilket väder det var! Däremot var det inte så mycket folk så att de saker som såldes på auktionen gick väldigt billigt. Vi kunde ha köpt hur mycket fina bord, tunnor, kistor och skåp som helst men tyvärr hade vi inte fått med det hem. Däremot så fyndade jag lite småsaker som syns ovan (ursäkta dålig bildkvalitet).
De fina lampetterna hänger redan ovanför skänken i vardagsrummet. Tänk att det t o m var en ängel på toppen på dem!! Vi hade inte tittat på sakerna före utan budade hejvilt på chansning. Jag köpte även en till gammal ljusstake som kommer att bli vit så småningom. Den gulliga lilla mandelkvarnen kommer att hamna fastsatt på en hylla i köket. Den lilla glaslyktan tände jag igår och den lyste så fint (se nedan). Det var riktigt höstigt mörkt igår men det var ljummet ute. Mina solcellslampor lyste så fint efter att ha laddats upp ordenligt i den strålande solen under dagen.

1 kommentar:

Gårdsromantik sa...

Men vilken drömauktion - och jag var inte där!!:-(

Roligt för dig i alla fall!

Kram Maud