fredag 18 juli 2008

Rosor

Denna ros , William Baffin, köpte jag för två år sedan vilket innebär att detta är tredje sommaren. Visst är det en härligt knallrosa färg?! Jag missade helt att klippa och jämna till den i år så det får bli nästa år. Jag planerar att byta ut detta vita klätterstöd mot armeringsjärn så det får jag också sätta upp som nästa års projekt.

Den här rosen blommar helt fantastiskt men jag vet inte vad den heter eftersom jag fått den av en väninna. Hon kallade den mormorsros och det är väl passande. Den är helt fantastisk och doftar rosigt! Hela busken är full i rosor och knoppar.

Vi har en riktig härlig sommardag idag. Maken spelar golf, tonåringarna har sitt liv och jag har solat och druckit kaffe först hos en väninna och därefter hos min syster. Liljorna har sprängfyllda knoppar och jag väntar på att de ska slå ut. De till höger är röda med flera blommor på varje stjälk de till vänster är de gammeldags oranga liljorna.

Inga kommentarer: