onsdag 16 juli 2008

Shoppingdag

Bokstäver från Bröderna Öbergs i Älvsbyn. De hamnade i min hall.

Idag har jag och några väninnor varit på en shoppingtur runt Norrbotten och haft en både rolig och trevlig dag. Vår väg har inte alltid varit den bredaste och rakaste men det är ju det som är härligt och känns som om man turistar någon annanstans. Vi har bl a varit in på Tistel i Norrfjärden, Bröderna Öberg i Älvsbyn, Heta Hyttan i Piteå och Inneting i Luleå. Tyvärr missade passerade vi Hjortgården innan det hade öppnat så det blev inget besök där. Jag köpte några hjärtan (kan inte motstå formen av hjärtan och ägg) och vita bokstäver (se ovan) samt en hylla jag tänkte ha ovanför en dörröppning (se detalj nedan). Jag återkommer med en bild så snart hyllan kommit upp. Är lite osäker på vilken dörr den ska hamna ovanpå. Det blir troligtvis i hallen som jag tänker just nu.
Hyllan fotad underifrån och visar ena kanten av hyllan. Nyinköpt hjärta till höger. Visst blommar den härligt? Den lilla flickbysten är ett fynd från Bohagen i Lillpite.
Jag gillar denna tulpanpelargon jättemycket! Den är jättefin med sin vita mitt och rosa kant.

3 kommentarer:

nettans lantliga hem sa...

Roligt att du tittade in hos mig, Va fint de blommar. Jätte fina madonnor
Kram Nettan

tinginneoute sa...

Jag letar efter sådana bokstäver. Vill veta vart man köper sådana här i Malmö där jag bor.

Vitt och blandat sa...

Bröderna Öbergs??? Dit måste ju jag oxå försöka ta mig - kanonfina. Såg att du var in å skrev hos mig =) Hoppas att Hjortgården har öppet på lördag, då minsann ska jag dit!

Ha de gott/Anneli