fredag 25 juli 2008

Solen skiner äntligen!

Igår var det äntligen sommarvärme hos oss! Jag satt ute på baksidan och solade så mycket jag orkade. Det var varmt så jag for upp och ned i solstolen hela tiden. På kvällen cyklade vi in till staden och drack lite kylda drycker med några vänner. En riktigt härlig semesterdag med andra ord!


Min make jobbade på med trädgårdsarbete igår eftermiddag. Han gjorde klar halva rabatten på framsidan. Vi lägger ut markduk och täckbark för att slippa rensa ogräs. Jag visar en bild på det senare. Tyvärr var det slut markduk på Granngården så jag ska åka runt och jag fick i uppdrag att hitta det någon annanstans. Men just nu var det så fint väder så jag avvaktar lite. Min make for iväg på golfbanan för att spela någon tävling och kommer hem senare. Då hoppas jag att jag att jag ordnat mitt uppdrag!


Denna rosenknopp som står i en rosa plasturna från Rusta slår nog ut idag.

Här ovan visar jag en närbild av de stolsdynar jag har på en soffa på balkongen. Visst är den fin? Inköpta för billig penning på Rusta. I år hade Rusta mycket gulliga sommarsaker tycker jag.

Dessa stövlar köpte jag på Rusta i våras och jag använder dem så ofta jag kan!

1 kommentar:

♥ Franska Liljan ♥ sa...

Oh vad söta dynor och stövlar. Jag "samlar" på stövlar med rosor, har tre par. Rosa, vita & svarta. Olika mönster och olika skafthöjt. Mycket praktiskt och söta pryder dom sin plats även när dom inte används :-)

Skulle nog besöka Rusta någongång. Det är många som visar fynd därifrån!

Helena/franska liljan