söndag 27 juli 2008

Blommor

Den här rosen har blommat ut och det har dröjt länge innan knopparna som kommit slagit ut men nu är den på gång. Jag har planterat den i en rosa plasturna från Rusta. Plasturnor var det längesedan jag haft. Men jag kunde inte låta bli den här ljusrosa urnan. Det blev ganska bra fast min man var skeptisk både mot plast och färgen.

Här har liljorna slagit ut dock ännu inte de röda som jag fått av mamma. Hennes hade inte heller börjat blomma i veckan men de är nog utslagna nu med tanke på vilket väder vi haft de senaste dagarna. Det är massor av blommor på varje stjälk på dessa liljor. Det är nyligt jag börjat tycka att dessa oranga är fina. Jag gillade dem inte när jag var yngre men nu är de mer förknippade med mina barndomssommrar eftersom de alltid fanns i vår sommarstuga. Man blir lite mer nostalgisk efter 40...
Dessa rosor blommar alltid och passar så bra ihop med våra markplattor (som är gråmix och terramix).

Här ser n det som maken slet med för någon dag sedan när han la ut barkduk och täckbark i vår planering vid uppfarten. Jag har ordnat mer barkduk och ska försöka få med sonen att bära lite säckar med täckbark. Jag har lite ont i ryggen och ska försöka undvika att förvärra det. I vanliga fall hade jag ordnat säckarna själv. Vi är jättenöjda med planteringen och ser fram emot att få se hur lummig den blir om några år! Trädet som syns är en pärlhagtorn och jag ser fram emot att få se det blomma - förhoppningsvis nästa år.

1 kommentar:

Camillas nya hem sa...

Vilka härliga blomster, liljorna var ju underbara!

Visst är Rusta bra, tycker det är toppen att köpa städsaker där för en billig peng!

Hoppas du får en härlig söndag!