tisdag 8 juli 2008

Springsteen

Bild från Aftonbladet

Nu har familjen kommit hem efter att ha tillbringat några härliga och varma dagar i Göteborg. Vi har naturligtvis varit på Liseberg och som många andra även på konserten med Bruce Springsteen och the E Street Band. Det var mäktigt bra. Han ger verkligen järnet i tre timmar. Jag och min man var med 1985 då Ullevi behövdes repareras efter att publiken diggat för mycket. :-) Det kändes roligt att tonåringarna även uppskattade hans musik. Han går hem i alla åldrar vilket även märktes på konserten. Det var blandade åldrar och stilar.




Vi hann även med att sola och bada (nåja yngsta sonen då) på Näsets klippor samt besöka Smögen där vi åt en god räksmörgås. Vädret har varit varmt och härligt förutom då när vi var i Smögen där det regnade, vilket vi inte var förberedda för. Det har blivit en del shopping också men det är faktiskt bara ungdomarna som har shoppat eftersom vi inte hunnit med något annat. Jag hade med mig lite adresser till inredningsbutiker men tyvärr fanns det inte tid (och inte heller några pengar över) till detta.


Äldsta sonen har nyss tagit körkort men han var inte bangen utan körde för fullt i Göteborg. Jag är imponerad eftersom jag själv tycker att det är alldeles för mycket trafik för min del.


Vi konstaterade redan på flygplatsen hemma att vädret var kallare här hemma än i Göteborg. Det gick inte att ha öppet balkongdörren under natten eftersom vi båda frös. Det har varit 25-30 grader varmt i Göteborg förutom den dagen vi var i Smögen då det regnade och var då kring 15 grader, vilket det var hemma igår men då får man lägga till en lite kylig vind.


Borta bra men hemma bäst!

Man måste åka bort för att riktigt uppskatta att vara hemma. Nu ska jag njuta av att jag har semester oavsett väder och vind. Jag ska börja med att plocka fram de där böckerna jag inte hunnit läsa ännu och köra tvättmaskinen förstås.

Inga kommentarer: