tisdag 8 juli 2008

Rosor och pioner







Detta är mina favoritkoppar. Den ovan till vänster är en riktigt balja som man tar med sig ut på altanen på morgonen. Tyvärr har det ju inte varit allt för många härliga sommarmornar men det kommer väl! Jag tycker om gammalt porslin och tyvärr innebär det att vi har fullt i skåpen. Min man har måttot en in en ut men tyvärr fungerar ju inte det. Det är svårt att rensa bort några gamla fat och skålar.





Min svärmor var en samlare och av henne har jag fått sådant som hon sparade på. Med åren har jag upptäckt att vi har samma smak. Fast annat var det när jag träffade henne första gången. Visst är det så att smaken ändras med åren?! Jag tyckte inte om hennes kristallampor och förgyllda kristalljusstakar men idag är det jag som har dessa och tycker att de är helt underbara. Här ovan ser ni både askar jag ärvt av svärmor och själv köpt.


Pionerna blommar och den här vita ovan doftar helt underbart. Jag passar på att plocka in buketter nu när det finns i trädgården. Jag älskar pioner, speciellt vita. Daggkåpa är fin att ha i buketter eftersom de fyller ut så bra och har så speciell färg.

1 kommentar:

Vit Spets sa...

Hejsan! Va kul att du tittade in till mig & roligt att vi nu har likadana vita hus! ;-) till Hjortgården har jag varit en gång till sedan dess - lämnade en vit sminkväska till Maud som jag sydde...självklart handlade jag oxå!
Rosor & Pioner är så ljuvligt vackra - min pion har jag fått från min mans mormor, Kaarnevaara det är nu andra sommaren & den blommar inte än ;-( vad skall jag göra?