söndag 27 juli 2008

Bukett från trädgården

Jag älskar att plocka blommor! När jag var liten så spenderade jag timmar på att vandra på ängarna kring vår sommarstuga och arrangera buketter. Eftersom jag bor i stan är det svårt att hitta ängsblommor men jag har sett till att jag har blommor i trädgården som jag kan plocka in. Det är i stort sett sista pionblomman jag plockade in idag och den doftar så gott. Kungsljusen är fina men vad de sprider sig! Jag har varit lite för snäll med dem men nästa år ska jag ta tag i att rensa upp lite. Daggkåpan är verkligen fin med sin knalliga färg och på det sätt den fyller ut buketter och lyser upp i rabatten.

1 kommentar:

Rosa Hemmet sa...

Tjo! Tycker du gör helt rätt i att slöa i solstolen, skulle önska man kunde göra det själv men här är det bara jobb, jobb, jobb! Passa på o njut o ha det fint :)