onsdag 9 juli 2008

Sovmorgon

Gääsp!! Jag har precis druckit dagens första kaffekopp och går omkring i morgonrocken hemma. Ute är det mulet, lite regn strilar och det är hela 14 grader. Jag har semester men detta vädret är inte det jag vill ha. Eller vill jag det?! Idag vill jag det! Då kan jag med gott samvete göra ingenting. Tonåringarna sover åtminstone 2-3 timmar till. Jag försöker väcka dem vid 12 men lyckas sällan. Den äldsta tonåringen var ute och luftade sin bil hur länge som helst i går och den yngsta skjutsade jag till och från en grillmiddag hos en kompis en bit utanför stan igår.




Min man och jag såg Allsång på Skansen och Morden i Midsomer igårkväll. Det är sommar det! Att det ens finns några kvar att mörda i Midsomer! Det måste vara in massiv inflyttning hela tiden eftersom det under så många år mördas folk på löpande band. Det är en så mysig miljö förresten. Med mycket rosor, buskar och klättrande växter. Jag skulle gärna åka dit på semester för att njuta av den engelska landsbygden!! Fast man brukar alltid hamna i London och det är inget fel på den stan. Vi var där förra sommaren. Det var en jättehärlig resa (om än väldigt kostsam) och vi hade dessutom varmt och soligt väder. Nåja inte hela tiden heller men större delen. Tonåringarna shoppade bl a loss på Oxford Street och t o m på Harrods. Ölen är ju dock än ganska billig. Jag gillar dock inte öl men kan dricka lite eftersom det hör till om man far till exempelvis London. Vi var även på marknaden i Camden. Där fanns det grejor!! Det var lite otäckt på Madame Tussauds där vi hade biljetter till skräckkammaren (eller vad det nu hette). Man fick inte röra personer där inne och de jagade en och skrämde en allt de kunde. När jag sa till familjen att en flåsade mig i nacken så gjorde han det! Han måste ha varit svensk med andra ord.


Det är så roligt att fara iväg på semester med familjen för då får man verkligen umgås med tonåringarna dygnet runt!! Den tiden får man sedan leva ganska länge på när man kommer hem för då är det ingen prio på att umgås med föräldrarna.

1 kommentar:

Gårdsromantik sa...

Precis så är det - man r pest och pina och mest till besvär förutom då det kommer till utfodring.

Vi var till London för 2 år sedan.
Vandrade runt hela stan till slottet - så tätt det var och höga hus - inte alls som jag föreställt mig. Men en underbar resa med mycket shopping och nöjen.

Kram Maud