söndag 13 juli 2008

Madonnor och biblar

Jag visar en ny bild på de vita madonnerna i mitt köksfönster. Ser du någon skillnad? Jag har fyndat en vit fönsterremsa på Myrorna. Har länge varit på jakt efter något att dölja de inte så fina men dock i marmor fönsterbrädorna.
En kombination av madonna och rosor. Helt oslagbart eller hur? Denna har jag traderat till mig till en låg kostnad. Jag gillar den jättemycket! Lite lagom kitschig.

Så här ser det ut i mitt köksfönster just nu. Jag har faktiskt en konstgjord ros från Sia i en kruka. Det är väldigt praktiskt under sommaren när man inte är hemma och sköter om blommorna lika mycket som under vintertiden. Jag erkänner direkt att jag inte har så många krukväxter och har inte gröna fingrar för det. Däremot gillar jag blommor i trädgården och har större lycka med dem också.
Ovan ser ni min farfars bibel och ni ser ju att den är tummad och läst många gånger. Han har skrivit upp när alla barnen är födda på sista bladet. Denna ligger ovanpå ett skåp i mitt vardagsrum. Jag har aldrig träffat min farfar eftersom han gick bort före det att jag föddes men jag tycker att bibeln är helt underbart sliten och är en härlig släktklenod!
Denna porslinsbibel har jag ocså traderat till mig. Den är söt tycker jag med en rosa ros. Ni har ju säkert redan kommit på att jag älskar rosor!

2 kommentarer:

Vit Spets sa...

Ljuvligt vacker bibel från din farfar...tänk om jag hade något så vackert...måste kika vidare på din blogg...
På återseende
//Siv

Rosa Hemmet sa...

Tjo! Ja bastubad är härligt, och som du skrev så blir man väldans fräsch efteråt! Vilka söta prylar du visar :) Ha det fint.