fredag 1 augusti 2008

Blommor

Åkervindan har börjat blomma nu. Den är så söt tycker jag med fin bleka rosa färg. Tyvärr är det ett riktigt ogräs och jag tror att det är omöjligt att bli av med den om man nu skulle vilja det. Jag har fått den av min mamma och planterat den tillsammans med klematis och den klättrar även ienom och ut på baksidan av träväggen och blandar in sig i min klätterros som jag har där. Jag rycker bort så mycket av de stänger som kommer upp runt omkring som jag kan för att undvika att den sprider sig runt omkring.

Nu blommar min röda lilja. Den är så fin med många blomstänger på varje stjälk. Jag tror att dessa även sprider sig så att den fyller upp även mer nästa år. Jag fick dessa förra året av min mamma så det blir första året de blommar hos mig.

Vi har haft härligt sommarväder och riktigt varmt i några dagar men igår slog det om på eftermiddagen. På himlen tornade moln upp sig och åskan dundrade lite senare tillsammans med ösregn. Idag regnar det inte och det verkar bli gluggar med sol. Det är tur för att det är kalas i staden!

Denna båt kom till vår stad i går och kommer att vara här under tiden då stadens kalas pågår. Den är fantastiskt fin! Det var en riktigt fantastisk varm och härlig dag igår och båten möttes av mycket folk och många båtar när den kom in till hamnen. Härligt! Jag är lite sugen på att gå ombord för att se hur det ser ut men får se om jag tycker att det är värt 100 kr...

1 kommentar:

Vända blad sa...

Hej! Vilka fina blombilder du visar! Har tyvärr inte hunnit hålla efter min rabatt så mycket som jag önskade så där växer både det ena och det andra nu...
Vi hade inte möjlighet att se när fartyget kom in till hamn, fick nöja mig med tidningens bild..men jag fick nära på gåshud när jag läste om alla båtar som slöt upp bredvid henne. Mäktigt!
Nu får vi hoppas på värme igen!
Kram Maria