onsdag 23 juli 2008

Porslinsbröllopsdag!


Ursäkta den dåliga bildkvaliten men brudbuketten framgår väl i alla fall.

Igår firade min man och jag 20-årig bröllopsdag, dvs porslinsbröllop. Vi gifte oss i Svenska kyrkan i Köpenhamn en fredag för 20 år sedan. Jag är känslosam och gråter för minsta lilla känslosamma anledning. Det var anledningen till att vi inte gifte oss hemma med fest för nära och kära (tyvärr!). Bröllopsvittnen var i stället kantorn och vaktmästaren... Jag hade ordnat fotografering och brudbukett med hjälp av gula sidorna och tagit det som låg närmast vårt hotell i Malmö. Tänk att det här är 20 år sedan och då fanns inte internet. Hur som helst så blev det väldigt bra. I buketten valde jag aprikosa rosor, fresia och stjärngräs. Återigen - det är 20 år sedan och då var aprikost min favoritfärg.

Min förlovnings- och vigselring. Vad rynkig min hand ser ut!

Vi bjöd in dem närmaste vännerna igår och firade vår bröllopsdag. De fick inte vara med på bröllopsmiddagen men de fick vara med på 20-årsjubileumsmiddagen! Det blev en jättetrevlig kväll trots att vädret gjorde allt för att förstöra kvällen. Det regnade hela dagen och jag menar hällregnade! Men som tur var så slutade det så att vi kunde grilla och ha lite uteaktiviteter. Det blev en sen kväll och därför en sen morgon idag. Min man arbetar dock idag och steg upp kring 8. Undrar hur han orkade stiga upp?! Själv sitter jag ute och solar. Är ni förvånad om jag dricker en hel del vatten idag?!

1 kommentar:

♥ Franska Liljan ♥ sa...

VARMT GRATTIS till 20 år!!! Längtar tills jag får uppleva den dagen själv! Men det dröjer ett tag för vi gifter oss om två veckor!

Kram Helena /franska liljan