tisdag 8 juli 2008

Vad gör man en mulen semesterdag?

Maken spelar golftävling och tonåringarna är upptagna med sitt. Vad gör man då en mulen semesterdag? Jo, dels tvättar man och dels uppdaterar man sig om vad som hänt på bloggar man brukar läsa. Jag känner mig verkligen slö idag men det brukar bli så när man kommer hem efter att ha varit på resa några dagar. Jag har åtminstone varit och fyllt kylen så att vi har något att äta. Alltid något!



Det här med att man har mycket tid för sig själv är något som man får vänja sig vid. Första sommaren håll jag på att bli tokig när jag väntade på att tonåringarna skulle vakna. Tills jag kom på att jag inte kunde vänta på dem utan göra det jag ville när det passade mig. Men det är en omställning från att familjen alltid gör något tillsammans till att maken och jag har all tid i världen till våra saker. Ja, som jag nämnde så spelar ju maken golf så jag har dessutom mycket egentid när han är på golfbanan. Vi har grönt kort hela familjen men det är maken som är mest intresserad och min äldsta son spelar ibland. Däremot spelar varken jag eller min yngsta son nu för tiden. Det finns så mycket annat vi prioriterar tydligen!!



Jag har precis varit i kontakt med en vännina från förr. Vi har gått gymnasiet ihop men har tappat kontakten. Nu har jag bestämt mig för att jag ska hälsa på henne senare under sommaren. Hon syr bl a jättefina väskor. Titta gärna in på hennes sida, http://persilja.blogspot.com/.


Jag håller på att övertala maken om nästa projekt hemma. Tyvärr är jag så opraktisk så att jag måste ha hans hjälp för att genomföra de flesta projekten. Jag vill måla alternativt tapetsera garderobsdörrarna i hallen. De är träfärgade för tillfället men jag skulle vilja ha dem vita. Det får bli ett höstprojekt tror jag.


Maken kom hem och var jättelycklig! Han vann tävlingen och ska spela Sverigefinal i höst. Han fick en bubbelflaska som direkt hamnade på kylning. Det är aldrig fel med lite bubbel i vardagen! Fast det är ju så när man har tonåringar att det blir inte så himla mycket bubbel som man vill önska sig! Men man hinner ju med det senare när tonåringarna blivit 18.





Nu ska jag läsa lite innan det är dags att börja undersöka hur många som kommer att äta middag hemma idag!

Inga kommentarer: