lördag 12 juli 2008

Trädgårdsvisning fortsättning och Mamma mia

Idag skiner solen och därför visar jag några bilder av den delen av trädgården ni redan sett. Fast denna gång i solsken. Det blir ju mycket finare då! Det är ju pionerna som är de vackraste. Den vita doftar fantastiskt! Dagliljorna doftar också underbart men de blommar ju så kort tid.


De oranga liljorna fanns alltid i vår sommarstuga och jag tyckte inte tidigare om dem på grund av färgen men med åren så är det viktigare med barndomsminnen än att det är rätt färg.

Den vikbrokiga kornellen är jättefin och jag visar en bättre bild av den ovan. I år är den mindre än vanligt men det beror säkert på den kyliga sommaren. Den både fyller ut och lyste upp det skuggiga hörnet jättefint.

Ovan är den rabatten i vitt och orange igen. Den vita perennen längst bak till vänster vet jag inte vad den heter. Kan det vara pilört? Den blir enormt hög och bryts lätt av.


Nu är vi på framsidan. Ovan syns min rosenrabatt som jag gjort som en trekant i hörnet. Det är den tredje rabatten i ordningen jag gjorde efter det att vi flyttade in. Det är olika sorters rosbuskar, bl a finska rosen. Jag tycker att bilderna visar en stökig, grön rabatt men jag tycker att det ser bättre ut i verkligheten. Alla rosor blommar inte ännu - det var tanken när jag köpte rosorna - det ska alltid vara någon som blommar. Den här kyliga sommaren är blomningen lite efter mot normala somrar.

Mamma mia! Vi var ett sällskap som var och såg filmen igår. Några av oss har sett musikalen i London och i Stockholm. Så det var självklart att vi även skulle se filmen! Londonupplevelsen är oslagbar!! Det var ståpäls och allsång för hela slanten. Sussie Eriksson var helt oslagbar i Stockholm - helt otroligt rolig. Filmen var helt ok med bra musik och man blir på gott humör. Stellan Skarsgård - hur hamnade han här?!


Efter filmen tog vi båten till en restaurnag i skärgården. Vädret var mulet och det ösregnade mitt på dagen. Men kvällen blev helt otrolig med solsken och blått, lugnt vatten. Jag är ingen båtmänniska men igårkväll var det helt fantastiskt ute på havet.


Ikväll ska vi iväg till några bekanta för att äta lax och dricka något gott till samt umgås. Solen skiner ute och det är faktiskt en härlig sommarkväll.

Inga kommentarer: