måndag 28 juli 2008

Buskar och plantering

Jag upptäckte i morse att det blommorna övergått till rött i den rödbladiga smällspirean. Visst är det fint? Den här busken gillar jag jättemycket eftersom bladen har så härlig färg. Den blommar först i vitt och sedan övergår blommorna till röd ställning. Vackert!

Här är en närbild av min brokbladiga berberis. Den är vit-grön-röd-rosa. Mycket vacker den med! Fast lite taggig...

Tadaaaa!! Planteringen är klar - all täckbark är på plats. Helt fantastiskt skönt! Det var mulet på morgonen så min man och jag beslutade oss för att göra klart detta projekt idag. Tyvärr kom solen fram efter ett tag så det blev väldigt varmt. Vi har först rensat ogräs, sedan lagt ut markduk och därefter fyllt på ett ca dmtjockt lager täckbark. Så nu ska vi slippa ogräs i detta är tanken. Jag försöker förestålla mig hur det ska se ut om något år då det växt ihop och lummat till sig.

3 kommentarer:

färg o form sa...

Hej Hej!! Har hittat till din sida genom en annan, kul, kul, alltid roligt att hitta något nytt. Vilket vackert brödfat du har, jag vill också ha...a...a.
Tittar in igen
Hannah

Carina sa...

Blombänken blev ju jättebra, vänta bara när allt börjar gro ...ni har samma stenplattor som oss, bra smak, sen har jag också såna stenrosor på dessa plattor dom passar utmärkt där. Fin blogg du har,
hoppas på fortsatt sommarvärme nu när luleåkalaset börjar,
mvh
carina

Marita sa...

Hej!
Du kan köra till Islandsbäck E4:an till Åbyn, ta av mot Ålund/Fällfors/Långträsk, sedan rakt fram 2-3 mil. Bor du i Piteå kan du köra över Hemingsmark till Ålund, sväng höger mot Långträsk. Jag ska kolla hur länge det är öppet, lägger ut på bloggen på torsdag...
Kram Marita
PS:Loppis i Älvsbyn 17-19 ikväll...