fredag 8 augusti 2008

Rosa igen

Titta vilka fina hjärtan jag hittade på Dollarstore! Dessa går att använda till hur mycket som helst. Säsongen för rosa börjar nog vara över men jag kunde inte låta bli dessa i alla fall. De får ligga framme ett tag till - jag håller på att klura ut vad jag ska sätta upp för gardiner härnäst. Det kan bli vitt och grått i köket och vitt och blått i vardagsrummet. Vi får se.
Den här vita krukan hittade jag på Blomsterlandet. Inte heller den kunde jag motstå. Spets! Helt underbar. Köpte en rosa ros (vad annars?) att ha i den. Jättefint!Ikväll blir det eldning och grillning vid nya grillplatsen! Trevlig helg!

16 kommentarer:

Vitt och blandat sa...

Hej! Jo vi tänkte faktiskt åka dit å kolla lite, som det verkar nu i alla fall. Jag, min käresta och mamsen! Nu ska vi se film =) kram från mig

japp sa...

Hej.. kikar in här via "Gårdsromantik".. fin sida du har.
Kikar gärna in igen.. vart i Norr bor du/ni. Helén i Piteå.

Gårdsromantik sa...

Det är så fnt med rosa!
Dollarstore kan gömma de mest vackra ting - det gäller bara´att sovra.

Kram Maud

Åsa sa...

Jag gillar åxå rosa och visst är det väl vackert med hjärtan.
Kram Åsa

japp sa...

Heij.. kul att du kikar tillbakz..skoj.
Ok, så du bor i Lule du.. ja, de e ju inte så långt bort..
Joo, det är jättekul å vara så många på våra syskon-familjeträffar.. å de e ju så många barn åså me.

Man får verkligen hoppas att valparna hamnar hos vettigt folk.. annars vet jag då inte vad man gör.. usch så trist i såna fall.
Har du/ni varit iväg på Nolia nåt då? Var där idag.. å igår. Ska imorrn me, å gå me ena hunden, som socialträning.. de ejättebra, man får passa på.
Nepp, bäst å jobba på..kram på dej. Helén.

Vit Spets sa...

Vitt & grått låter fint till köket, har beställt av Anette sådana stolsdynor, volang, grått, vitt & randigt - dessa kommer nog hem till september eller nåt!
Krukan va fin...
Ha en bra helg!
//Siv

Lea sa...

Underbara rosa hjärtan...visst är det hemskt att den rosa färgen snart inte känns lika rätt. MEN alla årstider har ju förstås sin tjusning.
Vilka fina kristallampor du visar på bilderna...och hallå både din och min andra hälft har verkligen inte hajat detta.
Man kan inte ha för många ljusstakar :0)
Ha det så gott!
/Lea

villan vid vilan sa...

Hej gulliga små hjärtan du hittat...det är så kul att kika in hos dej och få lite mer inspiration. tittar vidare....på återseende....tjing tjing!

Blommor och blad sa...

Jag förstår precis vad du menar när du säger att det är något speciellt med ljusstakar. När jag separerade för några år sedan bad jag försynt om att få ta med ljusstakarna jag hade införskaffat och han svarade att jag kunde ta varenda en! Män förstår inte det där:)

Nästa år ska vi bestiga toppen, har hört att det är stenigt men den är tydligen lättare i alla fall så det får bli den vägen.

Skön söndag önskas!

Kram från Susanna

japp sa...

Heij.. ok, trist att ni var tvungen å byta den.. typiskt. Tur de hållt i sig hela veckan, så ni hade tid på er iaf.
Var in å såg BWO idag.. de var bra.. nu jobbar jag, å sen är jag ledig tills fredag..skönt. Ha de gött..kram Helén.

Karin Lindström sa...

Hej!
Kul med en ny blogg, och din sida ser jättefin ut! Jag älskar också rosor och pioner, både ute och inne.
Mvh
Karin

Poppins sa...

Vilken fin kruka! Och så vackert det var med silverbrickan i förra inlägget tillsammans med ljusstakarna!

nettans lantliga hem sa...

Hjärtan kan man inte ha för mycke av. De är så fint med rosa rosor
Kram Nettan

Millas hem sa...

Rosa rosor...så vackert!
Kram Camilla

Rosa Hemmet sa...

Säsongen för rosa är aldrig över, det var jättesöta hjärtan! :)

Piffa och Puffa sa...

Jättegulliga små hjärtan. Jag gillar att gå på Dollarstore för dom har alltid något till hemmet och billiga är dom också. Kika gärna in på min blogg och var med i utlottningen.
Kram Anette