tisdag 12 augusti 2008

Grillplatsen på plats

Så här blev det! Gissa om vi ätit mycket grillad korv och grillad halloumi på kvällarna... Det är dessutom så mysigt att sitta vid elden nu när det blir mörkt på kvällarna. Min man och jag har en speciell jacka som vi tar på oss för att inte alla våra kläder ska lukta brandrök. Yngsta sonen har haft lite kompisar som varit här och grillat. Färgen blev inte riktigt den vi tänkt oss - blev mer brunröd än röd som vi tänkt oss. Men vi tänker inte haka upp oss på detta. Detta är något som ska stå ute och det ser fint ut på gården. Det är verkligen något vi kommer att försöka använda mycket! Jag planerar redan för att varje söndag grilla en korv och därefter hoppa in i bastun.

3 kommentarer:

rosenfröjd sa...

på bilden tycker jag färgen ser ljuvlig ut, men det är klart...det är ju ni som vet hur ni hade tänkt det. Gruppen ser i alla fall underbar ut..önskar er många trevliga stunder där.

Kram/
¨M¨

Leamarlené sa...

En jätte fin och trevlig grillplats ni har gjort. Tänk vad mysigt ninfår det på höstkvällarna framför elden...sotis blir man.
:) Marlene

Mona Lisa sa...

Så fint det blev. Vi funderar och planerar också inför en grillplats. Ett tips, som mina svärföräldrar har gjort och det är plattsättning under grillplatsen. Det blir så mycket enklare att klippa gräset då. Lycka till.