onsdag 6 augusti 2008

Ljus i höstmörkret

Nu har jag bara två semesterdagar kvar... Jag försöker förbereda mig genom att inse att det är höst. Därför har jag tänt ljus inne hela veckan. Det har varit mulet och därför extra mörkt ute på kvällarna. Ovan är ljusbyn från Hjortgården.
Här har jag stuckit ned ett fynd från Claes Ohlsson i en blomkruka (29,90). Jag köpte några stycken och kommer att ha de ute i krukor och rabatter exempelvis när vi har främmande eller på fredagkvällen. Då är det mysigt att tända lite utelyktor.

En vit trotjänare som jag stajlat upp med hängande kristaller. Det är svårt att fota ljus med min lilla kamera så det blir inte så bra bilder. Hoppas att ni förstår i alla fall. Den här lyktan har hängt med länge och går att placera var som helst.

Ett ljusägg som jag köpte i Visby när vi var där för några år sedan.

Köpte några av dessa SIA-lyktor i julas. De är jättegulliga men det syns inte riktigt på bilden.

7 kommentarer:

Vitt och blandat sa...

Hej - ja visst har vi tragiskt väder... eller tragiskt och tragiskt. Jag älskar hösten, det är den absolut bästa årstiden; men inte ÄN!!!! Trots att din kamera kanske inte återger exakt vad du ser, så känner man mysfaktorn ändå! Åh så fint du har det med alla ljus =) Jag har fortfarande inte kopplat in min fönsterlampor i vardagsrummet, börjar bli dags!! Fin den var, ljusägget å husen från Hjortgården (har FORTFARANDE inte lyckats ta mig dit...)! Mys, mys i kvällsmörkret - kramar från mig

PS ska du på auktionen i Selet?

vinklar o vrår sa...

Så mysigt med tända ljus nu när det blir mörkare och mörkare på kvällarna! Har likadana lyktor som på sista bilden :)

Kram
Mia

villan vid vilan sa...

hej kul att dutittade in hos mej. Din sida har jag besökt många gånger och fått inspiration TACK. Nu är jag själv på G i bloggandets värld hur kul som helst!!! Jag länkar till dej gör gärna detsamma tjing tjing...på återseende. Avis på er grillplats....mycket mysig!!!!

Helena sa...

Kul att hitta hit!
Vi har också börjat tända lite ljus även om det känns som att det kunde ha fått väntat några veckor.
Ha det bra! Helena

nettans lantliga hem sa...

Vilka fina lyktor, jag gillar hösten de är så mörkt och mysigt
Kram Nettan

Millas hem sa...

Hej!
Varit här och kikat lite!
Fina små lykthus...har ett litet själv!
Kram Camilla

tinginneoute sa...

Lite tråkigt att hösten börjar smyga sig på.
Till och med när jag var hos min frisör så blev höstinspirerad. Bytte det blonda mot ljusbrun.
Men mysigt är det när man får börja tända sina små lycktor.
Passar på att önska dig en trevlig helg!