måndag 18 augusti 2008

Helgens loppisfynd

I helgen hittade jag en annons om gårdsloppis och drog med mig min man dit med löftet om att jag efter att ha varit på loppisen bjuder på gott fika. Eftersom han är så snäll och inte kan motstå ett tillfälle att äta kanebulle så han följde ju naturligtvis med. Jag köpte kannan och äggkorgen ovan. Korgen är jättefin i formen och passar bra på köksbänken. Rosor kan jag ju inte motstå och kannor är alltid fina. Den här kan man ju till exempel ha stående på uteplatsen bara som prydnad.

10 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Gullig lökkorg och vilken fin grillplats ni har! Mari.

junhe sa...

fin äggkorg =) tack för titten/ mvh junhe

Leamarlené sa...

Dom är ju så himla fina att ha på bänken korgarna. Man kan fynda rätt mycket på loppis om det är ett bra loppis.
:) Marlené

Vitt och blandat sa...

Du hittar alltid så superbra loppisar - jag har inte ens en tidning i och för sig, så det är lite svårt att hålla sig "up to date" =) Tycker du inte att det har regnat färdit nu? Jag är superless även om jag gillar regnet - man blir ju så trött å vill bara vara hemma och fixa å dona! Ha de fint i dåligvädret, kramar/Anneli

rosenfröjd sa...

toppenfynd! korgen var ljuvlig. nåt sånt skulle jag gärna ha i mitt framtida kök.

Kram/
¨M¨

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! Visst känns det lite tråkigt att sommaren är över innan den ens börjat? :( Visst e det kul att man kan muta karlarna så enkelt, de är nog lite vänliga oxå kanske ;) Fina fynd du gjort, loppis är verkligen kul! Ha det fint

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det var fina fynd från loppisen!
Hoppas din man var nöjd med både dina fynd och kanelbullen!
Kram
Marie

Anonym sa...

Kanonfina fynd som du har gjort i helgen, smakade fikat gott?

Du, jag har en sak till dig!

Kram Pernilla

Lärarbostaden i grönskan sa...

Jättefina fynd! Äggakorgar har jag suktat efter länge, men hittills tyckt att de är lite för dyra... Antar att du gav noll och ingenting för din:)

Kramar

nettans lantliga hem sa...

Vilka fina fynd du gjort. Jag tycker också om hösten när de är mörkt och man kan tända ljus och elda i bad tunnan och ta sig ett varmt bad med tända luktor runt om
Kram Nettan