fredag 8 augusti 2008

Loppisfynd återigen

Min man morrade men jag kunde inte låta bli att köpa de två ljusstakarna till vänster på bilden. 30 kr på en återvinningsbutik i Älvsbyn. Vi var och hämtade vår nya grillplats igår och i samma byggnad fanns alltså en återvinningsbutik. Jag behöver dem egentligen inte för jag har ju hur många som helst men det är något med ljusstakar... Maken förstår absolut inte det här med ljushållare, lyktor och ljusstakar men jag är säker på att du som läser detta förstår precis. :-)

Jag rensade i våras i skåpet där jag har ljusstakar och ljushållare. Tyvärr är det lika svårt att överskåda och rymma saker i det igen. Det har ju tillkommit lite under sommaren. Jag får ta en rensning igen här under hösten och vara lite mer brutal och göra mig av med mer av vad jag gjorde sist.

Passade på att gå in på Bröderna Öbergs interiör eftersom vi ändå var i Älvsbyn. Så nu har jag också blivit med glaskupa! Har velat ha en sådan här länge men det har aldrig blivit av. Äntligen! Den är från House Doctor - jättefin! Jag ställde den bara i fönstret och får göra i ordning något senare. Har inte riktigt inspiration nu. Jag börjar nämligen jobba på måndag...

4 kommentarer:

Vitt är vackert sa...

Hej

Va kul att du hittade till mig!
Vilken härlig blogg du har! Måste kika vidare.
Ha en trevlig helg!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hi,hi... Jag vet precis vad du menar!
Det finns ju såå mycket fina lyktor och ljusstakar, och man kan inte låta bli dem.
Kram
Marie

Vitt och blandat sa...

Låt han morra, han har ändå inget förstånd ;-D Men du ska nog se att han kurrar å kuttrar när samtliga är tända och höstrusket ute rasar i! Så fin kupa du fick tag i oxå! Inspiration, vad är det? Guuuu va trögt det går med förrådsprojektet mitt, blä =( Kanske, kanske i kväll och i helgen det spirar lite så man får bort KAOSET. Önskar dig och de dina en riktigt go helg. Ska du fara på auktionen i Selet på söndag? Kramar från mig

nettans lantliga hem sa...

Fina fynd du gjort, ljusstakar och lyktor kan man inte ha för många av
Kram Nettan