onsdag 6 augusti 2008

Solcellslampor

Hösten är här! Då tar jag fram mina sollcellslampor och placerar ut dem i trädgården. Det lyser så mysigt tycker jag. Jag har köpt de flesta på Rusta så det är inga dyra lampor men de fungerar bra. Jag har tre hängande lyktor som ovan och jag har bytt batteri en gång i dem och då har jag haft dem i många år redan. Tyvärr kan jag inte längre sticka ner dem i rabatten som jag vill eftersom vi lagt ut barkduk under barken för att undvika ogräs. Men jag har satt en i kanten av rabatten. De andra två är utplacerade i andra rabatter. Nedan syns hur de ser ut när de lyser (fast det är kanske inte så lätt att se). De ser ut som brinnande ljus och "fladdrar" när de lyser.
På balkonen har jag stuckit ner vanliga billiga solcellslampor i balkonglådorna jag har där samt gjort samma i en hink jag har på baksidan vid ingången där. Min man tycker att jag har för många men jag behöver egentligen köpa några till eftersom jag fick slänga två i år som gått sönder.
Det känns inte lika trist att det är höst när man får lysa upp lite i trädgården. Snart kan man börja elda ljus och marschaller.

1 kommentar:

Färjtorp sa...

Hej! Det är mysigt med lampor ute i trädgården men det är verkligen vemodigt med HÖST!!!
Jag har sommar än så länge =)

Kram Johanna