lördag 23 augusti 2008

Härlig höstdag i trädgården

Vilket fint och soligt väder det är idag! Jag passade på att fota lite i trädgården på morgonen medan solen är framme. Det blir ju så fina bilder i solskenet. Klippstånd ser ju ut som små solar där de lyser i rabatten idag. De blommar senare än de andra i den trånga rabatten så nu syns de ordentligt.

Solhatten älskar jag! Den är så kaxig i form och färg tycker jag. De här är sorten "Magnus" och det är min favorit. Jag har haft vita solhattar men de har inte överlevt vintern i år så jag får komlettera nästa år. Jag tror att kungsljusen kan ha kvävt dem.

Visst ser det ut som en rödbeta? Det är nypon i min Therese Bugnet ros (den som har röda knoppar och vita blommor). Jättehärlig röd färg! Det är roligt när buskar förändras på något sätt, exempelvis om bladen ändrar färg eller om den först blommar, sedan kommer bär etc, för det känns som om det är flera buskar i ett.

Ha en riktigt härlig lördag!!

18 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Visst är det ett underbart väder idag - jag måste bara ut och njuta i trädgården efter att ha sett dina ljuvliga bilder!

Kram Maud

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ja jag håller med dig och Maud...vilket underbart väder vi fick idag. Har varit i trädgården hela dagen.
Hihi måste springa ut nu och fota därifrån jag också.

Men hördudu, tack så mycket för awarden!!! Blir såååå glad =)

Ha en fortsatt underbar dag...kväll!

Kramisar Anita

Anonym sa...

Tack för att du gav mig en award det var min första. Jag tittar in hos dig ibland fast jag lämnar inte alltid kommentar. Visst var vädret fint idag, bara att passa på att njuta.
Kram Susanne

Leamarlené sa...

Jag tog in en kvist med nypon och satte den i en vas på matsalsbordet. Det är så fint att ta in lite av den här årstiden. :) Marlené

A home far away sa...

Det låter så underbart att vara ute i trädgården, även om jag kanske får en här i Singapore så småningom så kommer känslan inte vara som i Sverige.

Tack snälla för awarden och grattis till dina!

Kram Gunilla

Karin Lindström sa...

Ville bara säga att blommorna ser jättefina ut. Jag är en riktig höstmänniska så dessa färger passar mig perfekt.
Tack igen för utmärkelsen!
Kramar
Karin

Vit Spets sa...

Hösten älskar jag! jag njuter av dina höstbilder...visst vart det roligt med lite prickigt, klicka uppe i vänstra hörnet på min sida så finns det gratis att hämta hem...
Sedan är det bara att vraka & välja, kopiera sedan html koden & klistra in den i "anpassa" menyn...
Lycka till
//Siv

nettans lantliga hem sa...

Ja nu är de höst, men de är också mysigt. Fin väska du köpt
Ha en bra dag!
Kram Nettan

rosenfröjd sa...

oj, så underbara bilder.

Och ett stort tack för awarden. Det gjorde min dag! :-)

Kram/
¨M¨

Vitt och blandat sa...

Jag har redan sett det =) jag frågade hur jag skulle gå tillväga, men du har säkert inte sett att du fått en kommentar på ett senare inlägg, knasig som jag var skrev jag en kommentar på just de inlägget!! Jag vill ju visa andra vad jag fått - så läs gärna där och svara mig fort, fort KRAMAR =D

Lea sa...

Att det är härligt när sensommar solen behagar lysa på oss.
Vi har plockat Karl Johan och blåbär idag, riktigt skönt på eftermiddagen.
Härliga bilder du visar!
/Lea

Vitt och blandat sa...

Det finns någonting till dig hos mig =) Kram/Anneli

Tingeltangel sa...

Vilka fina höstbilder. Hos mig känns det inte som om något blommar längre tyvärr. Det är verkligen underbart när man får några vackra bonusdagar.

Helena sa...

Hej!
Vilka fina blommor du har! Jag skulle också vilja ha solhatt, den färgen du har är jätte fin!
Visst är det fint i trädgården nu på hösten, det gäller att njuta....
Ha det bra/ Helena

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag gillar solhatten, och köpte en sådan förra året, men jag har inte haft någon tur med den... det är bara en enda blomma i år...suck
Kram
Marie

Vitt är vackert sa...

Vilka härliga höstbilder du visar!!!

Brädan är skickad!
Ha det bra!

Kram Ellinor

Mjuka sa...

Härlit ljuvliga bilder!!
kramkram M

Carina sa...

Hej, Ja teburkarna är jag jättenöjd med, har länge varit på jakt efter typ sådana. Så fint klippstången blommar, jag har ligularia den största och den är också sådär fint gul. Även ölandstoken är jätte fin nu.
trevlig dag på dig,
kram
carina