lördag 15 augusti 2009

Lördag

Trädkoja under stora pilträdet. Grenarna hänger tunga ner mot gräset. Under riktigt varma och soliga sommardagar (som det faktiskt har varit i sommar!) så är det himla skönt att sitta på bänken och titta upp mot himlen genom pilens grenar och blad.
De här rosa och lila blommorna är en ny erfarenhet för mig och jag gillar dem jättemycket. Balsamin tror jag dem heter. De är jättefina som snittblommor och håller länge. En riktigt färginjektion! Tyvärr blev de lite hängiga av ett regn så det får bli korta stjälkar av dem.

Bordet blev förrsten godkänt om någon kommer ihåg mitt tidigare inlägg. Fast det är lite klagomål om att det är litet. Det kan jag också tycka ibland men jag kan ju inte erkänna det ännu... :-)
Jag tror att jag nämnt det förut, jag gillar kannor! Både stora och små. Min make suckar när jag kommer hem med någon ny. Det här är en kanna från en dockservis som jag använder flitigt som vas. Det är gulligt att kunna plocka in alla sorters blommor. Jag har ofta en rosenknopp eller perlargonblomma (som ovan) i den. Gulligt tycker jag!

Lyx i badrummet med färska snittblommor!
Nu ska jag iväg till min syster och dricka kaffe!

4 kommentarer:

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Viken härlig pil! Det är inte den vanliga bollpilen eller är det? Blommorna gillar jag också, är det sommarblommor? Just nu finns nästan inget som blommar hos mig...

Viveka i Bläckhornet sa...

Ojj vilket ljuvligt träd! Tycker det är vackert med ett stort i trädgården.

Blommorna ser så somrigt ljuva ut...

önskar dig en fin helg

Kram Viveka

Thorins Trädgård sa...

Vilken fantastisk sommarbukett!

Marit

Persiljas Hus sa...

Ja, jag har varit där under och vet hur mysigt det är! :D Jag ska till Prästholm imorrn och spana in loppisen.