fredag 21 augusti 2009

Höstfynd

Jag fyndade oljelampor på Rusta idag. Tre stycken för 199 kr. Det tyckte jag var ett fynd.
De är dock lite ostadiga. Jag tror att det kan vara risk för att de välter om det blåser så jag ska lägga lite stenar i botten på dem. De skimrar fint i brunt och matchar vårt hus.
Jag har fått för mig att jag skulle vilja ha gardiner i samma färg som filten ovan (fuchsia) till vardagsrummet. Har inte lyckats hitta några ännu men det är ju först höst på måndag - då börjar ju skolorna igen. Dessutom är jag sällan på stan så bara där är chansen inte så stor att jag springer på några direkt. Det är väl troligt att jag letar fram några gardiner ur skåpet och hänger upp dem - sparar ju in lite utgifter på detta sätt. Så det blir kanske turkost eller något mer murrigt än de vita jag har uppe nu. Jag vill alltid ha mer färg när hösten kommer.

Skönt med helg! Ska besöka en loppis i morgon och se om det finns något jag behöver.

Inga kommentarer: