söndag 2 augusti 2009

Inte ett moln

Vilket fantastiskt väder!! Idag är det 25 grader - i skuggan. Jag klagar inte om någon nu tror det. Ovan är en bild från besöket på stranden tidigare i veckan. En varm dag då det fläktade så himla härligt vid havet. Vi har även varit på bilbingo i veckan. Ingen i sällskapet vann något men vi fick i alla fall valuta för pengarna (det tar ju en stund).

I helgen har det varit kalas i min stad. På torsdag var vädret helt fantastiskt så de blev oplanerat en helkväll på kalaset. På fredagskvällen stod Tomas Ledin på scenen. Han är verkligen en sommarartist och man kan sjunga med i de flesta låtarna. Vi har sett honom tidigare i Visby och efter det är han en favorit för alla familjemedlemmarna. Vi bjöd in några vänner till förfest hos oss. Pust vad det var varmt på altanen - men trevligt hade vi! Under kvällen var vädret mulet men otroligt varmt - hade en kofta med mig som jag aldrig behövde använda. Ledin bjöd på en riktigt bra spelning - mycket allsång. Det började dugga lite vid 00.30 och regnade lite mer när vi cyklade hem vid 2-snåret. En riktigt trevlig kväll! På lördagen skjutsade jag mina ungdomar till och från festivalen och min man och jag bara slappade hela kvällen. Det tar på med två glada festivalkvällar.


I morgon börjar sista semesterveckan.... :-(

3 kommentarer:

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Visst har det varit underbart väder! Bra för alla festivalfirare och för de som ordnade den också. Det blir väldigt lite bloggat en sån här kanonsommar ;-)

Persiljas Hus sa...

Vad härligt med festivalbesök. Det hoppade vi över...
Ska bli så kul att du kikar förbi. Svarade hos mig vilka dagar jag inte kan. Kika där. Kramar!!!!

Gårdsromantik sa...

Ja det är en otrolig värme.
Tack för de fina orden!

Kram Maud