torsdag 29 januari 2009

Torsdag - förberedelser inför helgen

På torsdagskvällarna tänder jag alltid ett ljus i ljuskulan som hänger vid bron, i en lykta som står på lilla altanen på framsidan samt i en lykta på balkongen. Jag köper snittblommor att ha i köket och vardagsrummet. Just nu är det ju förstås mycket tulpaner som gäller. Det är så härligt att komma hem efter jobbet på fredagskvällen (lite trött efter veckans arbete) och se ljusen fladdra vid bron och då få en extra påminnelse om att det är helg. När man kommer in ser man fina buketter på borden inne och då blir man också påmind om att det faktiskt är helg! Dessutom är ju fredagen den bästa kvällen på hela helgen - eftersom man har hela helgen framför en.

På lördag blir det ett besök i Gammelstad som har eldfest på Hägnan och öppen kyrkstad. Det blir äntligen ett besök på Hjortgården!

Trevlig helg!

6 kommentarer:

Vända blad sa...

Håller med dig! Gillar fredagarna skarpt...
Låter kul med eldfesten, men det kanske blir annat för våran del, har inte varit på Hjortgården ännu, förut rännde jag ju där jämt...
Hoppas du får en trevlig helg!
Kram Maria

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Jag ska nog också försöka ta mig till eldfesten! Vad mycket blommor du åstadkommit att skaffa hem, primulorna är ju underbart söta. Än så länge har jag bara gröna växter och tynade pelargoner i fönstren tyvärr...

Carina sa...

Vi kanske träffas där vi ska också dit men nog hinner man alltid en sväng på Röda korset...dom öppnar 10.00 hihi...
trevlig helg
kram
carina

Gårdsromantik sa...

Men vad kul! Synd att det är helg - annars hade vi kunnat gå och käka på Kyrkbyns kök alla bloggisar - men det är så mindre billigt på helgen ...

Kram Maud

Färjtorp sa...

Håller med om att det är extra trevligt med lite blommor på bordet till helgen.

Ha det så mysigt !
Kram Johanna

Dubbelörn sa...

Så mysigt det låter med helgförberedelserna :). Färska blommor gör underverk i hemmet.

Första helgen som jag kunnat njuta efter att ha legat däckad i två veckor. Vardrummet fylldes med tända ljus men fräscha blommor ska jag ut o inhandla i veckan.

Stor kram