måndag 19 januari 2009

Blått, vitt och loppis

Dessa vaser har vi ärvt efter svärmor. De är lite too much men jag gillar dem. Kan man motstå både änglar och rosor samt blått, vitt och guld?! Nä trodde inte det. Jag har satt fram dem i vardagsrummet och de passar ju in i det blåa temat där.

Jag älskar rosor! Såna här keramikrosor har jag i varierande storlek. Köpte betongrosor i somras och dessa hade jag ute som prydnad. Såg hos någon bloggare att de var bordsprydnad någonstans. Jättefint! Men mina får vänta till varmare väder.

Senast loppisfyndet. Två väggljusstakar i vitt, totalt 40 kr. Tyvärr passar inte kronljus utan måste köpa antikljus till dem. Hittade dem på Röda korset där det numera inte är så lätt att hitta något. Alla är ju där och fyndar! Stolsdynan har min svärmor broderat. Rosor även där.


I helgen har jag besök av fem bekanta som aldrig varit norrut. Det ska bli spännande att guida dem runt lite. Vi ska ut och äta på fredagskvällen och före det så ska dem få se min stad. Det är lätt att bli hemmablind så jag fick verkligen fundera innan jag kom på vår rutt runt staden.

Ha en bra vecka!

4 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Ibland kan det vara kul med lite to much - jag gillar det där ryschiga mornorsstuket - blir så hemtrevligt!

Kram Maud

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Vilket fint fynd! Kupan har väldigt fyndiga priser. Fin tulpanbild har du också fått in i vinjetten, det känns att det blir ljusare nu för varje dag som går!

Västbacken sa...

Hej och tack för din kommentar :)Ja jag längtar verkligen tills man får sätta händerna i jorden och börja påta. Nu ska jag titta runt lite mer på din blogg.
Ha det bra.
Lotta

Skomakartummen sa...

Vilka fina ljustakar du fyndat. Rosor är sååå vackra såå dem kan man njuta även i keramik och betong. kram sari