torsdag 22 januari 2009

Fredagsfunderingar

Det känns som fredag idag fast det bara är torsdag. Det brukar inte vara bra att man är en dag före... Här har det regnat lite idag och det är plusgrader, vilket det absolut inte ska vara i januari. På något sätt har jag inbillat mig att det är vår fast det fortfarande bara är januari. Nåja, vardagarna svischar iväg så det är ju snart mars! Då är det vår!

Jag har missat att köpa tulpaner idag men tror att jag ska snabbt åka iväg till den stora butiken nära oss och se om det finns några kvar till mig - gärna rosa! Jag ska även tända några ljus ute vid entréen och på balkongen. Tyvärr har ju mina islyktor smält ner totalt idag. Jag eldade i dem i helgen men då var det åtminstone någon minusgrad. Det är så mysigt att komma hem på fredagskvällen och se att det lyser samt se fräscha blommor inne. Det känns som något annorlunda än vardag då.

Visst blir det roligt skuggmönster av denna lampa? Det är två i ett tycker jag, ljus och skuggeffekt. Tidigare i veckan lyste solen in och strålarna bröts i kristallampan ovanför bordet i vardagsrummet. Det är en härlig känsla att se alla färger på väggen och i taket!

Jag önskar dig en riktigt härlig helg!

Inga kommentarer: