torsdag 15 januari 2009

Blå vår

Min man är jättenöjd! Hans favoritfärg är nämligen blått och det är det som finns i vardagsrummet nu. Bort med julens röda färg och in med blått. Det är en färg som man förknippar lite med sommar (blått och vitt) tycker jag men det blir blått och vitt redan nu. Jag älskar kristall! Det glittrar så fint. Ljusstakarna har jag köpt i Prag - kristallernas mecka... - och ljusmanschetterna kommer från min svärmor. De är lite kitschiga på sitt sätt.
Skålarna, som vi fått av min svägerska, har jag ljus i och de finns på vardagsrumsbordet. Jag har dock bytt till en vit duk och det blev mycket bättre.


Idag har varit en riktig blädag. Har haft migrän och legat hemma i sängen i mörkret hela dagen. Det är inte riktigt över ännu men jag hoppas att det går att gå till arbetet i morgon. Det svåra är att kunna äta något när man mår illa men man måste för annars blir det inte bättre till morgondagen.


Jut nu är det -18 grader ute och det verkar ska hålla i sig även till i morgon.

Trevlig helg!

2 kommentarer:

White cotton grass sa...

Hoppas att du känner dig bättre snart. Migrän är _inte_ roligt! Urs...

kram kram

Vitt och blandat sa...

Hej svejs - jag har ordnat en liten tävling där man ska gissa filmcitat, var gärna med och vinn en vacker spegel!

Kramar/Anneli