torsdag 3 september 2009

Höstglöd

Idag skiner solen och det är en jättefin höstdag. Då märker jag plötsligt att det börjar slå om till höstfärger i trädgården. Jag har tappat bort namnet på busken ovan - gör detta inlägg väldigt snabbt på lunchen så det underlätter ju inte direkt. Den bli i alla fall helt röd på hösten. Det är roligt med buskar som har flera utseenden. Svartaronia heter den ju!
Brokberbisen har röda bär! Det har jag inte sett förut. Det gröna i busken har blivit rött så hela busken glöder i soljuset.

Nu ska jag tillbaka till jobbet!

1 kommentar:

Persiljas Hus sa...

Såna buskar gillar jag. Har inte vetat vad de heter! Vart har du sett korstygnstapet? Har du hittat någon som inte är metallic eller har vi tittat på samma på Colorama? Jag tyckte det var ett så fräscht och samtidigt gammeldags mönster!