söndag 20 september 2009

Festen är över

Det har varit en trevlig och vacker helg. Vi har haft festligheter hos oss i samband med min makes kommande 50-års dag. Hans släkt var här i lördags och firade honom. Vi bjöd på välkomstbubbel, pulingröra, löjrom och västerbottensost till förrätt, helgrillad fläskfilé och klyftpotatis till varmrätt och hallonmarängtårta till efterrätt. Till nattamat så grillade vi korv och halloumiost. Det var en solig och ovanligt varm höstdag vilket också bidrog till att allt blev så trevligt.
Idag är dock maken och jag trötta. Luften har gått ur efter alla förberedelser och den hektiska arbetsveckan. Vi har hängt i soffan ett tag och nu har jag förberett för att vi ska se Män som hatar kvinnor. Den duger långt som förströelse idag. I fredags var vi på premiären av Flickan som lekte med elden. Noomi Rapace är verkligen klockren i rollen som Lisbeth Salander! Hon är verkligen trovärdig i rollen - mycket mer än Mikael Nyqvist. Ser fram emot den sista filmen i trioligen som har premiär 27 november.

Trevlig arbetsvecka!

5 kommentarer:

Vända blad sa...

Hej! Låter som ni har haft en trevlig helg, och så mycket gott ni har bjudit på...mums! Ja det var roligt att vara "turist" i sin egen stad, jag gillar att upptäcka nya platser på hemmaplan ;)
Kul att filmen var så bra, förstår att du väntar på fortsättningen =)
Ha en fin vecka!
Kram Maria

Anonym sa...

Verkar vara en rolig men jobbig helg för er.
Den filmen ska jag fara och se, såg den 1:a för några veckor sen och den var riktigt bra.

Kram Pernilla

Unknown sa...

Första gången jag tittar in här, tack för tipset om filmen kanske någon man kan gå på till helgen. allt gott till dig/Catthie

Färjtorp sa...

Hejhej.
Så inbjudande skål du hade där =)
Och jag säger detsamma, ser framemot att gå och sen den nya filmen snart!

ha det bra
kram johanna

Persiljas Hus sa...

Jag och tjejgänget har planerat att gå på den (Flickan som lekte...) men det har varit det ena återbudet efter det andra och det har flyttats fram och fram och fram....Så nu är jag sååå nyfiken. Älskade verkligen Noomi i rollen som Lisbet i "Män som hatar..."och "Flickan..."är ju hennes bok (film) verkligen...