tisdag 29 september 2009

Barcelona

Vad man vänjer sig snabbt med att vara ledig! Vi har idag återvänt till vardagen efter att ha tillbringat en vecka i Barcelona. Vilken härlig stad! Det har varit varma, sköna och slappa dagar fyllda med sol, shopping, strandliv, sangria, siesta och sightseeing. Vi har haft mellan 25 och 30 grader varje dag. Man har inte behövt något annat än linne t o m på kvällarna. Så härligt!! Det har varit så himla kul att få umgås med tonåringarna dygnet runt. De har shoppat mest. Jag har shoppat väskor (en liten passion som jag har).

Under hela veckan har denna låt surrat i mitt huvud:

Idag kändes helt overkligt att behöva stiga upp och gå till jobbet. Som att plockas upp ur en verklighet och stoppas ner i en annan om ni förstår mitt försök till liknelse. :-) Så fort jag varit iväg så börjar jag genast planera och längta efter en ny resa. Vill gärna åka igen till våren eller augusti...

Det har blivit höst hemma medan vi varit borta. I natt har det varit frost och det är inte mer än 5 grader ute nu. Åter till vardagen med andra ord.

7 kommentarer:

Persiljas Hus sa...

Gud vilket mys! Jag måste nog ligga på lite med min idé att vi åker med barnen en och en. Jag med ett barn till London, U med ett barn till Rom, jag med ett barn till Barcelona, U med ett barn till Paris osv osv. För ska vi vänta tills vi har råd med alla fyra gulliganer kommer man ju aldrig iväg! Medge att min idé är smart; vi vuxna får ju resa megamycket. Vi hinner ju resa tillsammans sen. Måste bara övertala mannen om hur bra idé det är. OCh tycker inte han det kan ju JAG ta alla resor. Mouhahaha!

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Vad kul att du varit i Barcelona! Så långt bort har inte jag varit, bara till Göteborg. Skulle nog också behöva åka till Barcelona för här blir det bara kallare och mörkare. Berätta mer om resan!

Vända blad sa...

Ojojoj vilken härlig resa! Tänk att få se alla vackra byggnader, äta god mat och...suck....välkommen hem igen!
Hoppas ni får en trevlig helg!
Nu är det höst på riktigt!
Kram Maria

Körsbärshöjden sa...

Barcelona en så härlig stad..så mycket att se.

Ha en fin kväll :)

Eva

Golden&Vitt sa...

Hej , oj vilken härlig resa ni gjort, här snöar det lite nu ikväll så gissa om det skulle vara skönt med lite värme från Barcelona:))

Och läckert att du redan tipsade om glögg 2009, den låter spännande:)

Jag har oxå tagit in mina pelargoner, få se om dom klarar sig* håller tummar*

Ha en bra dag/annika

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

välkomna hem!! Barcelona är en helt uuunderbar stad!!!
kramis Millis ♥

Hanna sa...

Härliga bilder.
Ha en bra helg!
Hanna