tisdag 6 oktober 2009

Höst och jul

Vår björk var full i sidensvansar förra helgen. De låter så himla fint - som små klockspel! Jag är dessutom glad för att ingen har flugit in i vårt fönster detta år.
Jag vet att det är höst forfarande men eftersom jag i mitt jobb arbetar med framförhållning så är jag för tillfället mest i november och förbereder och donar. Därför drabbades jag av julkänsla redan i september. Min syster tyckte att jag var helt fel ute när jag började prata om julafton redan i slutet av september...
Hur som helst så har IKEA äntligen lagt ut sitt julsortiment på hemsdan i veckan. Det verkar lite lovande. De senaste åren har jag varit djupt besviken över deras sortiment. Idag har jag varit på Rusta och tittat på deras sortiment - nja. Fast jag behöver ingenting nytt vad gäller julpynt utan vi har två stora kartonger. Det ska ju vara tradition och inte nytt varje år - jag vet... Men jag kan inte låta bli att kika lite - i fall det är något som står och väntar på mig.
Jag har även hämtat ut min förbeställda glögg, Blossa clementin. Det visade sig att det var 30000 personer som under två veckor förbeställt glöggen på Blossas hemsida och med den efterfrågan så beslutade sig Systembolaget att ta in det i det ordinarie sortimentet. Det låter gott tycker jag!
Efter några dagars förkylning så har jag lite att ta igen hemma. Medan maken sitter framför landskampen i kväll så ska jag byta gardiner i köket och hösta till det lite - i väntan på att snart få jula till det.
Ha en härlig helg!

4 kommentarer:

Hanna sa...

Så mycket ljuslyktor och fina ljus.
Hanna

Körsbärshöjden sa...

Ska försöka undvika att titta på julsaker i år...efter över 30 års samlande har man ju en del...konstigt nog...saknas det alltid något...

Ha en fin vecka
Eva

Vända blad sa...

Ja nu börjas det med jul och allt! Blev också rejält besviken på IKEAs julgrejs förra året, det fanns ju ingenting! Inte för mig iallafall. Inte för att jag egentligen behöver nåt nytt, snarare tvärtom, men det kan ju alltid vara kul att titta...
Kram Maria

Carina sa...

Ja jag var en av dom så nu har jag 2 flaskor hemma...det är ju så gott till jul...
kram
carina