torsdag 23 juli 2009

Stucken

Igår hade min man och jag 21-årig bröllopsdag. Det firade vi med en god midda och goda drycker på färjan i stan. Kvällen blev solig och varm och det bidrog till den härliga kvällen!
Tidigare under gårdagen så satt vi och njöt av god kulglass och härligt väder på ett kafé i en hamn lite utanför centrum. Plötsligt kände jag att det sved till på armen och jag funderade om jag klämt mig eller fastnat i något. När jag tittar ner ser jag en stor geting som fortfarande sitter fast i min arm. Jag hade t o m svårt att få iväg den. Det sved som attan resten av dygnet. Tur att det finns xylocain!! Det blev ett stort rött, svullet och ömt märke på armen. Det är tur att jag inte är allergisk. Jag minns inte sist jag blev stucken av en geting så det måste ha varit längesedan.Jag har ju haft lite dille på keramiktavlor och samlat på mig några under våren. Några av dem har fått en plats i hallen. Maken och jag har "rensat i röran" hemma, dvs lagt till hyllor i vitrinskåpet, sorterat om i bokhyllan, rensat och sorterat upp i skåp i vardagsrummet samt städat och sorterat i skafferiet. Skönt! Behöver nog läsa lite om feng shui eftersom det fortfarande är mycket saker i alla skåp...

4 kommentarer:

Carina sa...

Grattis i efterhand...är det en strawberry daquari i glaset? Gott!!!ser det ut att vara...ja dessa jäkla getingar, jag hade en i bh:n förra sommaren, aj vad det sved.
kram
carina

Anonym sa...

Ja, visst försöker man rensa ibland. Jag har skickat en massa saker till loppis men har ännu mycket kvar men jag är en riktig samlare det är bra att inse.
Nu har vi kommit hem från stugan och ska njuta lite här hemma.
Kram Susanne

Unknown sa...

Åh vilken fin blogg du har! Kram Petra

Viveka i Bläckhornet sa...

Den drinken såg läskande ut!

Grattis i efterskott på er bröllopsdag! Vi firar 23-årig på söndag. Tiden går alldeles för fort.

Ha en fin helg


kram Viveka