måndag 20 juli 2009

Spänning i vardagen

Min man och jag gör små utflykter var och varannan dag. Idag har vi varit till Råneå och köpt tunnbröd på bageriet där (och lite annat bröd för den delen). Vi följde gpsen till Boden och hamnade på alla möjliga små grusvägar som alla blev smalare och smalare allt eftersom. Passerde Sörbyn där jag inte varit på många, många år. Vi for mitt i skogen och hade ingen aning om var vi var men enligt gpsen så skulle vi vara framme i Boden på ca 40 minuter. "Tror du att det är en låst bom i slutet av denna väg?" undrade jag lite försiktigt efter en lång stund. "Jag funderade just på det för ett tag sedan" svarar min man. Vi kunde inte låta bli att skratta när vi till slut körde ut på en asfalterad väg - genom en olåst bom.

1 kommentar:

Persiljas Hus sa...

Åå Sörbyn!!! Där hände det ju att man var på logdans. Visst var vi där tillsammans någon/några ggr???
Tack för senast. Var såååå kul att träffas och att få se ditt fina hus och trädgård!