fredag 24 juli 2009

Hypnotisören

Igår köpte jag boken Hypnotisören av Lars Kepler, vilket är en pseudonym. Den har fått så himla bra recentioner och uppmärksamhet att jag blev så himla nyfiken och kände att jag måste läsa den! Det förs tydligen diskussioner om vem eller vilka som är författare till boken - det är tydligen någon/några känd författare (Leif GW Persson, Kajsa Ingmarsson, Guillou m fl har nämnts). Jag har börjat läsa den och den verkar lovande!
Saknar den upplevelse det var att läsa Millenium-serien. Det blev så tomt och svårt att hitta böcker efter den tycker jag. Ser fram emot premiären av Flickan som lekte med elden. Måste boka in mig på premiären den 18 september!

2 kommentarer:

Vända blad sa...

Åhå det lät ju intressant! Jag har totalt missat detta, spännande med de olika författarna. Har också blivit getingstucken (två gånger) och det GÖR verkligen ont - jag lider med dig i efterskott! Så fint det blev med de olika keramiktavlorna, snyggt jobbat! Ja då kanske vi ses nästa helg, kul om du tittar förbi!
Kram Maria

Carina sa...

Plantan mina gubbar sitter på är Gulbladig penningblad...ska lägga in lite om den nu så kom in och kolla sen, den är verkligen användbar denna lilla växt...
kram
carina