söndag 12 juli 2009

Årets picknick

Igår var det dags och äntligen väder för den traditionella picknicken. Numera är våra barn för stora för att vilja vara med men vi fortsätter traditionen i alla fall. Dock är det ingen som badar numera förutom våra bekantas hund och hon bada läääänge. Min man och jag hade denna gång med sill, potatis, västerbottensost, tunnbröd, ägg och nubbe. Mycket gott!! Det var en härlig kväll och vi satt länge vid strandkanten och bara njöt av solen.

Jag njuter av doftpionens fina blommor varje dag så länge det finns att plocka in några kvistar. Det känns som lyx i vardagen att ha pioner på bordet.

Ett fynd från Dollarstore. Ett gulligt kakfat men inte på långa vägar så fint som det som Livet i byn har köpt.
Bild lånad av Livet i byn
Idag är jag hundvakt åt min systers jack russel. Han är lite olycklig att ha blivit lämnad här hos mig. Måste nog aktivera honom lite. Snart vaknar min äldsta son och då blir han gladare. De är väldigt goda vänner.

3 kommentarer:

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Vilken härlig bild från eran picknick! Jag har längtat hem efter just detta!

Gårdsromantik sa...

Vilken härlig tradition med picknick!

Fatet var så fint - man kan fynda mycket snyggt på Dollarstore!

Kram Maud

Persiljas Hus sa...

Hej! Jag hittade hit genom gårdsromantik och jag vet inte hur jag anade det, men jag kände igen tonen i ditt prat liksom. När jag läste bakåt såg jag att du skrev om när du träffat en gymnasievän du tappat kontakten med som var jag och då blev jag säker! :D Kul! Men du skulle ju länkat hit när du kommenterade hos mig så att jag fått hitta dig tidigare! Fast jag vet att det kan kännas konstigt när de man känner plötsligt läser. Det är som svårt att mixa världarna på nåt sätt. Nu vet du att jag varit här iallafall!!!
Väskan. host! hosthosthost.
Skäms!
Ska nu gå och sy den nedrans sömmen klar. Ringer förmodligen dig imorrn och kollar om du är hemma nån stund på dan...KRAM!!!!!