lördag 4 juli 2009

Slö lördag

Idag blåser det lite kyligt och molnen täcker den blå himlen. Myslördag med andra ord! Hyrde en film, Dutchess, som var helt i min smak. Jättefina miljöer, vackra kläder och bra skådespelare. Jag passar på att hyra sånt när min man är borta. Få se vad jag hittar på i kväll!!
Ovan ser ni den tillbyggnad av altanen som min man gjorde under kristihimmelsfärdshelgen. Det blev jättebra! Så där sitter jag och solar på dagarna och maken och jag sitter och myser i kvällssolen. Vi har använt hörnan jättemycket redan! Idag är det dock inte läge att sitta där med tanke på vädret.


Jag ska läsa i stort sett hela dagen. Håller på med Midvinterblot av Mons Kallentoft. Den är mycket lättläst och spännande! Numera läster jag mest under somrar och jular. Orkar inte läsa varje kväll som jag gjorde förr.

Först ska jag lämna in Kenot som pappa och jag spelar ihop några veckor.

Trevlig helg!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Men vilken fin hörna din man snickrat ihop. Jag förstår att du tillbringar mycket tid där. Guld att kunna krypa upp i en fåtölj och mysa en stund i solen.

Hoppas du fick en härlig shoppingtur. Jag har också shoppat loss ordentligt i veckan. Jag lovar att visa mitt nyförvärv lite senare. Men just nu är det lite hemligt :)

Kram Vero

Anonym sa...

Vad fin hörna ni har och jag förstår att ni myser i den. Nu är inte vädret det allra bästa men vi får hoppas att värmen återvänder. I morgon blir det att shoppa i Luleå.
Kram Susanne

Dubbelörn sa...

Härlig altan att njuta på! Förstår att du njuter av era ljuvliga ljusa sommarkvällar...

Det går fort utför här nere, för redan den här veckan så är det mörkt på natten.

Äntligen så börjar jag åtminstone se ljuset efter alla hantverkare! Kökshantverkarna har varit helt fantastiska, jobbar som illrar ;).

Nästa vecka då så... :)

Stor kram

Carina sa...

Så fina pioner mina är i knopp nu och jag längtar tills man får ta in dom, tyvärr har vi sågat ner vår lila syren skitdumt av mig men nu vet jag bättre, jag villha en buske till för dom är helgoa.
Kul att du gillade min blom blogg mer kommer att komma och från en massa fina trädgårdar här i Antnäs bla...
kram
carina