lördag 7 maj 2011

Vårmässa

Bild från nätet

Jag och min syster har varit på Vårmässan i vår stad idag. Mycket inspiration och mycket fint! Men jag höll hårt i börsen. Syrran tog tag i mig när jag började greppa pelargoner. Du hinner - sa min kloka yngre syster. Jag dras så lätt med och vill ha den fina röda kärlekspelargonen och oemotståndliga rosa mårbackapelargoner. Men jag lyckades motstå! Vi såg även två härliga polishundar i full aktion. Vilken lydnad och arbetsglädje!!


Jag är så glad över att ha en syster! Det är så enkelt när vi umgås. Vi tänker lika och tycker lika och har samma smak. Vi kan bara gå där sida vid sida och utan att prata eller så pratar vi massor. Kul att du finns lillasyster!


I morgon ska jag njuta av den utlovade soliga dagen med ca 14 graders värme. Utomhus så mycket som det går. Ska nog pyssla klart inne också. Har städat och bytt gardiner men inte pyntat klart i fönstrerna. Jag brukar byta pyntet efter inredning och säsong. Så nu ska rosorna fram i inredningen!!!

Inga kommentarer: