lördag 28 maj 2011

Shopping


Bild från näte


Jag har varit på tjänsteresa till vår huvudstad i veckan. En massa möten och en mängd protokoll väntar att bli färdigställda på måndag. Men det är då.



På fredag tog jag en semesterdag och då kom sonen ner till Stockholm för en stor shoppingtur. Vi hade en jättetrevlig dag! Jag är mest nöjd med att jag fick honom att tycka att en rödvitrandig långärmad bomullströja (lite sjömansmode) faktiskt var snygg på. Det var första gången han någonsin åkte till Stockholm över dagen för att shoppa. Men vi tyckte båda att det var supertrevligt så det är något vi kan göra igen. Han har sparat en massa pengar till en resa han gjorde för någon vecka sedan. Det blev inget shoppat då. Så därför hade han en ovanligt stor börs att spendera. Han köpte bl a tre par byxor på Weekday och två par skor på Footlockers. Nu är han helt klar med sin studentklädsel!


Bild från nätet


Vi avslutade dagen med ett glas gott på Stureplan och det kändes lite ovant att ha en så stor son så att han numera dricker något alkoholhaltigt när vi hamnar på sådana ställen. Fast det är verkligen roligt att kunna diskutera och få höra hans åsikter och funderingar. Det är roligt att tänka på hur han utvecklats från liten till stor. Min lille student. :-)


1 kommentar:

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Läckert nytt utseende på din blogg! Så du har en student i vår, vad kul att han kom och shoppade med dig. Hoppas det blir fint väder på fredag så de får fira ordentligt!