söndag 22 maj 2011

Mårbacka

Bild från nätet


Jag gillar också mårbackapelargoner! Som så många andra bloggare. Min mormor hade alltid mårbackapelargoner i fönstret och ringblommor i landet. Mamma har mårbacka hemma och hade alltid ringblommor när hon hade möjlighet att odla. Det går i arv och förs vidare till nya generationer. Undrar om mina söner kommer att ha mårbacka hemma? Det känns mycket tveksamt.


Nio fönsterrutor är putsade idag. Trist att hålla på med eftersom fönsterna måste öppnas och och det blir då fyra rutor att putsa. Jag har 16 fönsterrutor kvar. Men vilken skillnad det blir! Så det blir ju man får ju ett resultat direkt. Jag putsar dock bara en gång per år.



Få se om det blir någon påverkan på flyget med vulkanutbrottet på Island. Jag ska till Stockholm två dagar i veckan som kommer. Både jobb och fritid. Det ser jag fram emot så jag hoppas att det inte blir något flygstrul!

2 kommentarer:

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Jag gillar också Mårbackapelargoner :-) Hoppas du tar dig till Stockholm i veckan, blir du fast får du väl roa dig några dar extra och ta tåget hem sen...

Hanneles bokparadis sa...

jättefina är dom