fredag 13 maj 2011

Jag ska bli farmor!



Bild lånad från nätet


Jag ska bli farmor i början av november!


Helt otroligt när man tänker på det. Det var ju nyss sonen var liten själv.


Han hinner fylla 21 när han blir pappa och maken skulle fylla 31 året han blev pappa. Tio års skillnad. Blivande mamman är tre år äldre än sonen. Maken och jag kan tycka att de kunnat ha väntat men en sak är då säker och det är att det lilla barnet kommer att vara älskat från första stund (som Peter LeMarc skrivit om). Jag oroar mig för ekonomi och allt möjligt men vad jag kommer att skämma bort den lilla sötnosen!!!!



Men farmor - det låter så himla gammalt tycker jag. Varför låter farmor äldre än mormor?! Jag kommer "bara" att bli farmor eftersom jag har två söner.

3 kommentarer:

iLife and Charlies sa...

Ett superstor GRATTIS från mig!! Så underbart att få bli farmor medan man är ung och frisk!!

Själv kommer jag oxå bara att bli farmor - har ju bara en pojke (om nu han får barn vill säga)

Varmt lycka till :)

Dubbelörn sa...

Varma grattiskramar o jag känner med dig i tankegångarna ;).

Sonen vår blir också 21 i sommar o eftersom ingen flickvän finns i sikte så lär det dröja... innan jag blir farmor. Gör inget om han är runt 30 när han blir pappa.

Vet att jag skulle bli en farmor som skulle skämma bort barnbarnet till tusen *gapskratt*.

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Vad kul att du ska få ett barnbarn! Men vad unga de är, tur för dem att ni verkar bo på samma ort. :-)