söndag 15 maj 2011

Fredag den 13



Bild lånad från nätet




Båda mina söner har tagit körkort fredagen den 13. De har dessutom klarat första uppkörningen så det kan inte vara en otursdag för dem i alla fall. Äldsta sonen tog det dessutom kl 13.00 och yngsta kl 13.45. Vi firade ynsta sonen som tog sitt nu i fredags. Prinsesstårta som är hans favorit. Vad han var lycklig! Vi såg varken honom eller min bil under resten av fredagen. Nu är han i Rom med flickvännens familj så han kommer hem lagomt till själva körkortet kommer med posten. Jag minns själv vilken frihetskänsla det var att själv köra iväg de första gångerna. Han behöver dessutom körkort i sitt sommarjobb så det är ju skönt att han klarat det!!





Idag har vi firat min äldsta son som fyller 21 i morgon. Han fick en Weber kolgrill av oss och mycket grillrelaterat av övriga släktingar. Dessutom fick han smörgåstårta. Hans favorit - gissa om han åt...




Jag har köpt de första barnsakerna; en bilbarnsstol av en kollega (jättefin till bra pris) och en teddyoverall. Dessutom hittade jag en rosig och guldig kopp med tillhörande fat med texten "Farmors kopp". Den var bara min där den stod på en loppis.


Maken och jag ska ha huset helt för oss själva några dagar. Vi ska verkligen passa på att njuta av att bara vara två hemma.

Inga kommentarer: