lördag 24 oktober 2009

Snart advent!

Förra året gick jag och höll i denna ljusstake flera gånger men tyckte aldrig riktigt att jag hade råd att köpa den. Dessutom har vi ju ett antal ljusstakar hemma redan. MEN idag har jag slagit till! Det fanns några ex på Åhléns och nu till advent så kommer den att stå i mitt köksfönster. Jag tycker den är jättefin!! Tydligen ska man kunna tända ett ljus i taket så att det blir som en adventssljusstake. Jag har sedan många år en hjärtformad, vit adventsstake från Åhléns så det passar ju bra ihop.
Det är ett tunt vitt lager ute och vilken skillnad det blivit. Det är en mycket ljusare tillvaro!! :-) Fast det är plusgrader så det blir nog inte kvar så länge.

Jag fyndade jättefina och dessutom jättebilliga gardiner! De kostade knappt någonting alls - tydligen någon sorts rea eller så tog de fel betalt i butiken. Men fina är det i alla fall. De åker nog upp i köket inom kort.


Trevlig helg!

3 kommentarer:

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Den där ljusstaken är ju underbar! Det är ju inte så jättedyrt med ljusstakar så det kan man väl tillåta sig att ha flera av. Håller med dig om att snön lyser upp, hoppas den kommer tillbaka!

ps. När ska du berätta mer om resan till Barcelona? ds.

Vända blad sa...

Ja den är verkligen fin den där ljusstaken...Jag tycker det är roligt att blanda både sina nya och gamla julgrejer, ibland har man framme mer av det nya och ibland mer av det gamla. Nu är snön definitivt borta, synd, jag vill ha mer!!
Kram Maria

Dubbelörn sa...

Jag föll för dessa adventsstakar förra året o de är verkligen vackra.

Ska idag plocka fram mina julkartonger. Måste ju gå igenom så man vet vad som finns ;).