onsdag 14 oktober 2009

Lilla söta Tea


Visst är hon söt!
Svägerskans lilla nya hundvalp. Vi hälsade på hene igår för första gången och hon charmade oss alla. Så mjuk och söt. Hon är av rasen lagotto och hon är nio veckor. Få se om det blir en duktig kantarellfinnare av henne! Svägerskan gillar att plocka svamp så det är nog stor sannolikhet att det blir en svampfinnare av lilla Tea.

Jag är lite sugen på att skaffa hund men min man är inte intresserad - än. :-)

Idag har jag köpt Allers julmagasin - men efter en hastig titt så verkade det inte vara någon stor hit. Får bläddra igenom lite mer ordentligt när jag har tid.

3 kommentarer:

Vända blad sa...

Men ååå vilken liten sötnos! Ser ut som hon har en riktigt chokladbrun nos =)
Nu måste du övertala maken - "A home without a dog is just a house" you know ;)
Tänk att jag sneglade lite i Allers julmagasin på affären idag och tänkte att njae, det verkar inte lika bra som ifjol, synd, för då var det ju toppen!
Ha det gott!
Kram Maria

Dubbelörn sa...

Vi som ska hämta vår söta valp under allhelgonaveckan. Kan inte ens tänka oss ett liv utan hundar :).

Min man var tidigare emot husdjur, men efter att vi skaffade vår första hund så var han nästan den som var mest för att skaffa vår lilla Molly *skrattar*.

Kram

Persiljas Hus sa...

Å vilken sötis! Sådär såg Pommac ut som valp också, fast svart då.
Tråkigt att B inte vill. Fast det ville inte U heller och jag kände att jag MÅSTE skita i vad han tycker. Jag kan inte svika mina innersta önskningar så mycket. Och se, det gick fint. Det enda ha sa var "jag tänker då inte gå ett enda steg med honom". Vilket han inte heller hållit. :D