söndag 19 april 2009

Grå söndag

Idag är det grått, trist och blåsigt. En riktigt tråkig söndag med andra ord. Jag ska ta mig till Åhléns för att se om de fått in lite sommarinspirerande saker. Jag ser avundsjukt på bilder av blommande magnoliaträd som bloggare visar från andra odlingszoner än min (zon 6). De är så himla fina!

Igår köpte jag två kuddar på Rusta (bild ovan) och det fanns ett matchande överkast som jag knappt kunde släppa utan krampaktigt höll i. Men efter att ha övervägt med mig själv så insåg jag nackdelarna med det. Jag använder inte överkast och har dessutom ingenstans att hänga det när det inte används.




Kvällen var jättetrevlig med mycket skratt och surrande. Efterrätten, tobleronemousse, var mycket uppskattad och kan verkligen rekommenderas. Enkel att göra och mycket god. Receptet kommer här:

3 dl vispgrädde

1 burk kesella vanilj

200 gr toblerone


Vispa grädden och blanda försiktigt i kesellan. Smält tobleronen och rör i. Klicka över i glas eller dyligt och toppa med hackad toblerone eller annan choklad. Låt stå i kylskåp minst ca 3-4 timmar.

Tillägg:

Jag köpte inget på Åhléns men hittade en jättefin klänning på KappAhl. Jag är jättenöjd! Och den är grön (det var väldigt otippat för mig).

Ha en bra vecka 17!

4 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Visst är det trist väder - vi trotsar vädrets makter och skall pormenera till Sorheden - skall se om jag kan ocka maken till Rusta... inte troligt :-)

Kram Maud

Hela rubbet sa...

mmmm ser gott ut med toblerone blandningen

Vitt och blandat sa...

Åååå vilka underbara rosor!!! Fick man ingen bild på ditt klädinköp? =) Jag ÄLSKAR mousse - måste ju bara testa ditt recept till helgen!! Mums!

Vore verkligen kul om vädret blev lite mindre snö och mer vår - för då finns det en tant från Svartöstan som vill komma på en kopp kaffe på din fina uteplats =) Kramar från mig

Anna sa...

Hej!

Kikar in här första gången! Vilken fin pelargon du hade högst upp sidan!

Jag tycker att pelargoner är så vackra numera. Förr har jag inte alls gillat den blomman. Har precis beställt lite sticklingar på Mårbackatulpan. Ska bli så kul när de kommer till veckan!

Anna http://husprojektet.bloggagratis.se