torsdag 9 april 2009

Glad påsk!

Påsk är inte någon stor helg för mig och min familj. När barnen var mindre for vi ofta iväg, hyrde stuga, åkte slalom och tillbringade hela dagarna ute i backen och som jag dessutom minns så var det i stort sett fint väder hela tiden. Påsken innebär nu för tiden några dagar att vilja upp sig från jobbet, inviga grillen, umgås med maken, äta lite god mat, hälsa på vänner och bjuda släkten på middag på påskafton. Det är helt enkelt en ganska trevlig helg när jag tänker efter.


Jag har påskpyntat lite - brukar inte göra någon stor affär av det heller. Jag minns förresten att min mamma bytte gardiner till påsk när jag var liten. Det händer ju aldrig hos mig och har aldrig gjort. Jag har pyntat här hemma med påskris med gula fjädrar och mitt första inköpta påskpynt (glashängen från 80-talet i rosa, lila, gult, turkost och vitt), lite tuppar och höns samt några ägg i olika format. Tuppen och hönan överst i detta inlägg köpte jag på Röda korset förra året.
Dessa två små plåtägg har vi fått av min svärmor. Hon fick dem som liten flicka av sin moster och då var det godis i äggen. De är fina så jag har dem i ett skåp året runt och plockar fram dem vid påsk. Jag har en liten samling av ägg eftersom jag är lite fascinerad av formen. Så några av dessa kommer nog fram på några ställen.
Jag önskar dig en riktigt GLAD PÅSK och en härlig ledighet!

13 kommentarer:

Carina sa...

Glad påsk på dig och din familj nu bär det av till Blåkulla, har bara problem med katt rackaren han vill inte hänga me´,
kram
carina

Tingeltangel sa...

Vilka underbara gamla ägg. Så roligt att du har dem kvar... Glad påsk!

Ingrid sa...

Hoppas du och de dina får en fin påsk!

Vilka läckra ägg, det måste vara kul att ha dem i sin ägo.

~Livet i byn

nettans lantliga hem sa...

GLAD PÅSK!
Kram Nettan

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Glad Påsk! Fina påskprydnader du har, jag har inte pyntat alls, kanske borde göra det men det känns lite väl sent påkommet.

Ingrid sa...

Tack för dina rara ord. Jag tror inte jag hinner mer än andra. Kanske prioriterar jag annorlunda ;0)

~Livet i byn

Gårdsromantik sa...

Så underbara påskägg!

Visst är det härligt att bara njuta också!

KramMaud

Vitt och blandat sa...

Underbara påskägg!!! Skönt att höra att fler är som jag =) Tur att vi lyckats hålla oss från att slarva bort dom!!

Hoppas att ni hade en härlig påsk, kramar

Vända blad sa...

Hoppas ni har haft en mysig påskhelg! Vi bytte också gardiner när jag var liten - för EN helg, ja jisses...
Plåtäggen är helt underbara!
Kram Maria

Ingrid sa...

Vad jättekul att du vill vara med och tävla. Två lotter är härmed dina.

~Livet i byn

Viveka i Bläckhornet sa...

Jag är jätte dålig på just påsk pynt. Gillar mest vitt...fniss.

Visst har vädret visat sig från sin bästa sida. En värme som kändes ända in i märgen.

Kram Viveka

Anonym sa...

Ja visst har det varit kråkigt väder dom första dagarna? Vi har stugan utanför Rosvik på en liten holme och där snöade och regnade omvartannat i flera dagar men så i söndags så sprack det upp åhh så skönt.

Ni verkar ha haft det lugnt och skönt precis som det ska vaar en sån här helg.

Kram Pernilla

Vita hjärtan sa...

Hej!

Otroligt söta plåtägg du fått, jag har aldrig sett sådana tidigare. Här har påsken tillbringats i fjällen, så här blev inte mycket påskpyntat.

Ha en bra vecka!
Kram Annemari