fredag 17 april 2009

Gräsänka

Jag är gräsänka (eller ska jag säga golfänka) i helgen. Vilken tur att det passar tre väninnor att med kort varsel komma över i morgonkväll för att äta och dricka gott och surra "i fatt". Det var ett tag sedan jag träffade dem alla. Jag har varit och handlat efter jobbet idag. Bl a köpte jag en flaska dessertvin som jag fick rekommenderat skulle passa bra ihop med efterrätten. Maten blir en av familjens favoriträtter, tacogratäng (superenkel och supergod - typisk fredagsmat hos oss) samt tobleronemousse till efterrätt. Tack Livet i byn som alltid har något gott att erbjuda på sin blogg!


Pelargonen ovan är Appleblossom rosebud. Den är jättefin med vita blommor med rosa och gröna kanter.

Nu får det vara bra med påsken! Det lilla jag plockat fram åker bort i morgon. Måste ju städa till lite hemma inför besöket. Fast jag är duktig på att "feststäda" och det tar inte lång tid. De söta efterrättstallrikarna ovan hittade jag idag på Röda korset. Vi hade några liknande hemma som användes flitigt när jag var liten. Min syster använder dem nu för tiden.

Bild från nätet.

Igårkväll såg jag filmen "Maria Larssons eviga ögonblick". Vilken bra film!
Huvudrollsinnehavariennen Maria Heiskanen var helt otroligt bra och Persbrandt passade bra i rollen som hennes stökiga man. Jag gillade de gamla miljöer och alla duktiga skådespelare. Har du inte sett filmen så kan jag varmt rekommendera den.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att du får en trevlig kväll med vänninorna. Tallrikarna var superfina. Filmen har jag sett och håller med om att den var mysig med dom gamla miljöerna.
Kram Susanne

Golden&Vitt sa...

Pelargonier det måste jag också handla hem, mina som jag köpte förra året överlevde inte..jag har INTE gröna fingrar ..suck.

Hoppas att ni hade en mysig tjejkväll, hmmm toblerone efterätt den måste jag gå och kika efter:)

Filmen måste jag se, tack för tipset.

Ha en bra söndag/annika

Ingrid sa...

Vad kul att du provat tobleronemoussen, den är ju underbar!!

Hoppas kvällen med tjejerna blev bra och att ni fick surra i kapp!

~Livet i byn