lördag 14 februari 2009

Utmaning

Jag har blivit utmanad av Alviken att lista de tre saker i min kropp som jag är mest nöjd med och här är de:

1. Mitt hjärta. Det är en självklar etta på listan eftersom det ryms mycket kärlek och empati i mitt hjärta. Det är dessutom grunden till att jag lever och andas.

2. Mina händer. Kan användas till så mycket; matlagning, bak, trädgårdsskötsel, massage, datortryckningar m m.

3. Mina ögon. De tar in så mycket intryck och jag hoppas att de förmedlar intresse och värme.

Som många kvinnor (alla?!) så är jag ju inte alls nöjd med min kropp så det är ju lite svårt att hitta några godbitar överhuvudtaget. :-) Men man behöver absolut tänka positivt när det gäller sig själv och uppmuntra/belöna sig själv.

Eftersom jag har sett att denna utmatning vandrat fram och tillbaka i bloggvärlden skickar jag den inte vidare till någon speciellt utan du som läser detta är hjärtligt välkommen att ta dig an denna utmaning om du känner för det!

Inga kommentarer: