måndag 23 februari 2009

Aimo Nietosvuori

Jag har "upptäckt" keramiktavlor! Det började med den jag hittade på Röda korset (med linneor och text, se bild i höger spalt) och har därefter fortsatt på Tradera. Jag har nu vunnit tre auktioner så jag har en liten samling. Efter ett tag upptäckte jag att alla keramiktavlor jag gillade i stort sett alltid var gjord av samma person - Aimo Nietosvuori. Se tavlan ovan - visst är den fin? Gammeldags saker och med ett budskap. Älskar den!!
Den här ovan går i samma stil som den min mamma ska få (se tidigare inlägg nedan). Har även köpt en till på Tradera men inte hunnit få den ännu. Den har blomsterkrans och texten "Lär dig livets stora gåta älska, glömma och förlåta".
Min man delar inte denna nyupptäckta glädje utan ser lite oförstående ut. Vad har hänt? Hur gick detta till? Typ.
Helgen har gått åt till att besöka jouren(både fredag och lördag), akuten (lördag) och sjukhuset (lördag-söndag). Sonen har fått ett infekterat finger och har blivit inlagd och fått antibiotika intravenöst. Han är på bättringsvägen och får nog komma hem i morgon. Skönt! Vilken superduktig och gullig personal på akuten och infektionsavdelningen!!!
Snö snö snö snö... När ska det sluta?!

6 kommentarer:

Carina sa...

Ja keramiktavlor är underskattade, det finns så mycket fint där...du idag snöar det inte här!!!!jiippii!!!
ha en bra dag
kram
carina

Färjtorp sa...

Så söt tavla !! Den var ju jättesöt den översta. (den andra me)
Hoppas sonen blivit bättre och jooo nu räcker det verkligen med snö. Idag är det ju nästan tö dessutom...

Ha det gott
Kram Johanna

Ingrid sa...

Jag hr sålt dessa kermaiktavlor när jag jobbade på en butik i vårt lilla samhälle. De hade mycket fint, men jag vet inte om de är igång ännu?

~Livet i byn

Vit Spets sa...

Halloj där!
Ja, hoppas sonen kurerar sig snabbt. Snö har vi så det räcker, men idag igen tittade solen på oss här i Norr gud så härligt :)

Önskar dig en härlig kväll
//Siv

Anonym sa...

Ja, visst har vi mycket snö men det är härligt men nu räcker det.
Keramiktavlorna var fina tycker jag, ordspråk gillar jag.
Kram Susanne

Dubbelörn sa...

Kermiktavlor med "budskap" är som gamla tiders väggbonader. De är verkligen söta!

Men jag ligger lågt med tavlor av alla former, för i vårt hus finns inte många hela väggar så vi har inte ens fått upp de tavlor vi äger ;).

Varma kryapådigkramar